Wycieczka do Grecji 2018r.
23
września
2018r.
wczesnym
rankiem
wyruszyliśmy
w
wymarzoną
i
długo
oczekiwana
podróż
do
Grecji.
Po
25-ciu
godzinach
dojechaliśmy
do
Nei
Pori, małego miasteczka na Riwierze Olimpijskiej, w którym
zamieszkaliśmy.
Cudowne,
mieniące
się
różnymi
odcieniami
morze
,
piękna
plaża
a
za
„plecami”masyw
Olimpu
zachwyciły
nas.
Rozpoczęły
się
dni
wypoczynku
i
zwiedzania.
Podziwialiśmy
przyrodę,
która
dla
nas
była
egzotyczna.
Po
raz
pierwszy
zobaczyliśmy
palmy,
drzewa
khaki,
figowce,
bananowce,
krzewy
granatów,
gaje
oliwne
i
cytrusowe.
Pierwsza
wycieczka
odbyła się już w trzecim dniu.
Maleńką
kolejką
pojechaliśmy
do
Platamonas
aby
pospacerować
po
porcie
jachtowym
i
obejrzeć
tamtejszą
promenadę.
Następną
naszą
wyprawą
był
Olimp,
Livitra
i
Stary
Pantalemonas.
Zwiedziliśmy
stanowiska
archeologiczne
i
małe
muzeum,
oglądaliśmy
film
o
pracy
archeologów,
a
nawet
popróbowaliśmy
naszych
sił
w
lepieniu
z
gliny.
Podobno
w
Livitrze
dawno,
dawno
temu
wychowywał
się
Orfeusz.
Wiele
emocji
dostarczył
nam
wjazd
do
położonego
750
m
n.p.m.
Starego
Pantalemonasu.
Widoki
były
cudowne
ale
przejazd
serpentynami
nad
przepaściami
dostarczył
dreszczyku
emocji.
Wybraliśmy
się
też
do
Salonik.
To
drugie
co
do
wielkości
miasto
w
Grecji.
Tutaj
historia
miesza
się
z
teraźniejszością.
Pomiędzy
nowymi
domami
pojawiają
się
„świadkowie
przeszłości”.
Zobaczyliśmy
Rotundę,
Łuk
Tryumfalny,
wspięliśmy
się
na
„Białą
Wieżę”.
Z
pirackiego
statku,
którym
wyruszyliśmy
w
rejs
po
Morzu
Egejskim,
oglądaliśmy panoramę miasta. Jednak najwięcej przeżyć dostarczyła nam
wycieczka
do
klasztorów
Meteora.
Są
to
klasztory
zbudowane
na
wysokich
ponad
500
m
n.pm
skałach.
Mnisi
zaczęli
ich
budowę
w
XIV
wieku.
Dawniej
jedynym
sposobem
dostania
się
do
nich
było
wspinanie
się
po
sznurowej
drabince
lub
linie.
Teraz
pod
klasztory
wiedzie
droga,
a
do
każdego
z
nich
prowadzą
wykute
w
skale
schody.
Duże
zainteresowanie
wzbudziła
w
nas
pracownia
ikon.
Dowiedzieliśmy
się,
że
ikony
się
„pisze”
a
nie
maluje,
a
potem
złoci
cieniutkimi
listkami
złota.
Na
zakończenie
dnia
pojechaliśmy
na
wieczór
grecki
.
Najpierw
podziwialiśmy
tańce
ludowe,
a
później
sami
ruszyliśmy
do
zorby.
Zabawa
była
wspaniała.
Nasz
wyjazd
dobiega
końca
a
my
już
planujemy
następną
wyprawę.
Będzie
to
może
Hiszpania,
a
może
Włochy, w każdym razie z pewnością południe Europy.
Uczestnicy wyjazdu
Festiwal Radości i Usmiechu S-cool show 2018r.
26
listopada
2018
roku
na
Dużej
Scenie
Teatru
Ludowego
w
Krakowie
odbył się Drugi Festiwal Radości i Uśmiechu
,,S-cool show”.
Spotkanie
artystyczne
dzieci
i
młodzieży
z
różnymi
rodzajami
niepełnosprawności
zorganizowało
Stowarzyszenie
„Arkadia”,
które
zaprosiło
do
współpracy
SOSW
nr
2
w
Krakowie.
Współgospodarzami
imprezy był Teatr Ludowy, p. dyrektor
Małgorzata Bogajewska, wicedyrektor Jerzy Fedorowicz junior.
W spotkaniu wzięło udział 12 Zespołów:
„ASLAN”
z
SOSW
Nr
1
w
Krakowie,
opiekunowie:
pani
Magdalena
Ross,
Marta Kornobis, Paulina Kępa;
„GROCH
”z
SOSW
dla
Niesłyszących
w
Krakowie,
opiekun
pani
Joanna
Lemirowska-Wronka;
„PIRUET” z SOSW Nr 2, opiekun pani Marta Majka;
„METRUM” z SOSW Nr 2 w Krakowie, opiekun pani Agnieszka Kluba;
“TEATR
PANTOMIMY”
z
XII
LO
w
Krakowie,
opiekun
pani
Małgorzata
Nazarewicz;
“ZUMBA
DANCE”
z
SOSW,
Branżowej
Szkoły
I
Stopnia
w
Chrzanowie,
opiekun pani Elżbieta Krespo;
„FLASH”
z
ZSS
Nr
14
w
Krakowie,
opiekun
pani
Anna
Polak
i
pani
Małgorzata Nazarewicz;
„TAK
NAGLE”
z
SOSW
w
Bochni,
opiekun
pani
Elżbieta
Płachczyńska
i
pani Aneta Jasińska;
„WAKE-UP”
z
SOSW
w
Lubsku,
opiekunowie:
pani
Magdalena
Kozakiewicz, pan Jacek Dulnik, pan Jakub Kozakiewicz;
“ISKIERKI” z SOSW-SP w Chrzanowie, opiekun pani Małgorzata Księżyk;
„PUZZLE”
z
SOSW-SP,
w
Chrzanowie,
opiekunowie:
pani
Sylwia
Bożek,
Barbara Tukaj, Anna Rejdych;
Zespół
wokalny
„ŚWIERSZCZE”
z
SOSW-SP
w
Chrzanowie,
opiekun
pani
Agnieszka Łach.
Przegląd
dorobku
artystycznego
zespołów
poprowadził
aktor
Teatru
Ludowego Piotr Piecha.
Dorobek
artystyczny
zespołów
oceniło
profesjonalne
jury
w
składzie:
przewodniczący
Włodzimierz
Wowa
Brodecki
oraz
Aleksandra
Deka,
Anna
Duda i Anna Kosińska.
Wszyscy uczestnicy zostali wysoko ocenieni przez jury i nagrodzeni.
Projekt
był
współfinansowany
ze
środków
budżetu
Województwa
Małopolskiego.
Wycieczka do Włoch 2019r.
W
dniach
22.05.2019
-
31.05.
2019
r.
nasi
uczniowie
pod
opieką
pań:
Doroty
Brach,
Renaty
Sobczyszyn,
Izabeli
Włodarz
i
wyjechali
w
daleką,
pełną
wrażeń
podróż
do
słonecznej,
pięknej
Italii.Przejeżdżając
przez
Czechy,
Austrię
dotarliśmy
do
romantycznej
Wenecji,
płynąc
statkiem
przez
kanał
La
Grande
dotarliśmy
do
Placu
św.
Marka.
Z
przewodnikiem
zwiedziliśmy
wspaniałą
Bazylikę,
a
następnie
spacerowaliśmy
urokliwymi
uliczkami Wenecji, upajając się pięknem miasta.
Kolejnym
punktem
naszego
zwiedzania
były
odwiedziny
u
św.
Antoniego
w
Padwie.
Powierzyliśmy
Mu
wszystkie
trudne
sprawy
i
udaliśmy
się
na
wypoczynek do nadmorskiego kurortu w Rimini.
Następnego
dnia
powitała
nas
słoneczna
pogoda,
dzięki
czemu
mogliśmy
plażować,
kąpać
się
w
morzu,
rozgrywać
mecze
na
plaży.
Wiele
przyjemności
przynosiły
nam
wspólne
spacery
wzdłuż
morza;
wypełnione
zbieraniem
muszelek,
pełne
rozmów
i
śmiechu.
Popołudniami
i
wieczorami
udawaliśmy
się
na
wycieczki:
na
Starówkę
Rimini,
do
Republiki
San
Marino
oraz
do
Parku
Rozrywki
"Italia
w
miniaturze".
Udaliśmy
się
także
do
centrum
handlowego,
by
dokonać
zakupów
produktów
regionalnych.
Ciekawym
przeżyciem
był
udział
w
niedzielnej
mszy
świętej
w
języku
włoskim.
Nie
zabrakło
wspólnej
dyskoteki
z
włoskimi
i
polskimi
przebojami
oraz
pysznymi
włoskimi
lodami.
By
nabrać
sił
przed
kolejnym
etapem
podróży
regenerowaliśmy
siły
odpoczywając,
relaksując
się
na
leżakach,
wsłuchując
się
we
wzburzone
fale
Morza
Adriatyckiego.
Pełną
niezapomnianych
wrażeń
była
audiencja
w
Watykanie
u
Papieża
Franciszka.
Siedząc
w
sektorach
nieopodal
następcy
Piotra
uczniowie
naszego
Ośrodka
zostali
powitani
publicznie.
Nie
obyło
się
bez
łez
i
wzruszeń,
dla
wielu
z
nas
ten
dzień
na
długo
pozostanie
w
pamięci.Po
audiencji
wraz
z
przewodnikiem
zwiedziliśmy
Bazylikę
św.
Piotra
na
Watykanie.
Mieliśmy
możliwość
modlitwy
przy
grobie
św.
Jana
Pawła
II.
Po
zakwaterowaniu
w
ekskluzywnym
hotelu
L’Ottava,
pysznej
włoskiej
kolacji
i
deserze
tiramisu
udaliśmy
się
na
zasłużony
odpoczynek,
by
następnego
dnia
udać
się
na
zwiedzanie
Rzymu.
W
Rzymie
po
przejechaniu
metrem
ze
stacji
Anagnina
do
Spagna
poddziwialiśmy
tłumnie
odwiedzne
przez
turystów
Schody
Hiszpańskie,
Fontannę
di
Trevi,
Ołtarz
Ojczyzny,
Forum
Romanum,
Koloseum.Pełni
wrażeń
zakupiliśmy
pamiątki
i
udaliśmy
się
do
eleganckiej
restauracji
"La
Famiglia".
Po
dwudaniowym
posiłku
i
deserze
(oczywiście
tiramisu)
udaliśmy
się
metrem
do
naszego
autobusu.
W
drodze
powrotnej
wspominaliśmy
smaki
Italii
degustując
włoskie
smakołyki
i
snuliśmy
plany
na
kolejne
podróże.
Wszyscy
uczestnicy
wyprawy
zasługują
na
ogromną
pochwałę
za
dobry
humor,
wytrwałość
i
zdyscyplinowanie,
bowiem
m.in.
dzięki
temu
szczęśliwie
i
punktualnie
wróciliśmy
do
Krakowa,
gdzie
powitały
nas
stęsknione
Rodziny.
Jeszcze
raz
dziękujemy
wszystkim
Osobom,
Instytucjom,
Stowarzyszeniom,
które
wspierając
nasze
przedsięwzięcie
umożliwiły
realizację
tej
pięknej
przygody.
Organizator
wycieczki: "Harctur - Kraków".
Festiwal Radości i Uśmiechu S-cool show 2019r.
9-20
listopada
2019
roku
na
Dużej
Scenie
Teatru
Ludowego
w
Krakowie
odbył
się
Trzeci,
w
tym
roku
Międzynarodowy
Festiwal
Radości
i
Uśmiechu
,,S-cool
show”.
Spotkanie
artystyczne
dzieci
i
młodzieży
z
różnymi
rodzajami
niepełnosprawności
zorganizowało
Stowarzyszenie
„Arkadia”,
które
zaprosiło
do
współpracy
nasz
Ośrodek.
Współgospodarzami
imprezy
był Teatr Ludowy w Krakowie.
Wydarzenie
otwarli
organizatorzy:
Pani
Anna
Polak
-
prezes
Stowarzyszenia
„Arkadia”
,
Pan
Jerzy
Fedorowicz
junior
-
zastępca
dyrektora
Teatru
Ludowego,
Pan
Józef
Pacuła
-
dyrektor
SOSW
nr
2
w
Krakowie.
Przegląd
dorobku
artystycznego
zespołów
poprowadził
aktor
Teatru
Ludowego w Krakowie Piotr Piecha.
W spotkaniu wzięły udział Zespoły:
„Metrum”
i
„Piruet”
z
przedstawieniem
"Kopciuszek"
ze
Specjalnego
Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 w Krakowie;
duet
z
Rumunii:
Eduard
Scheuleac,
uczeń
z
Centrum
Szkolnego
Edukacji
Inkluzyjnej
„Sf.
Andrei”,
Gura
HumoruluiDenisa-Georgiana
Apetre,
uczennica ze Szkoły Gimnazjalnej Teodor Balan Gura Humorului;
"Angel
Squad”
ze
Specjalnego
Ośrodka
Szkolno-Wychowawczego
w
Chrzanowie;
„Sylaba”
z
Zespołu
Placówek
Szkolno-Wychowawczo-Opiekuńczych
w
Nowym Targu;
„Bajka”
z
Zespołu
Szkół
Specjalnych
dla
Niesłyszących
i
Słabo
Słyszących
w Tarnowie;
„Aslan”
ze
Specjalnego
Ośrodka
Szkolno-Wychowawczego
Nr
1
w
Krakowie;
Zespół
taneczny
ze
Słowacji
z
Odborné
učilište
internátne
Nová
Ves
nad
Žitavou;
„Flasch” z Zespołu Szkół Specjalnych Nr 14 w Krakowie;
Zespół Taneczny z XII Liceum Ogólnokształcacego w Krakowie;
„Bakcyl” ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni;
„Krakowiacy”
ze
Specjalnego
Ośrodka
Szkolno-Wychowawczego
w
Bochni;
„Lubomirki” z Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Krakowie;
„Zumba
Dance”
ze
Szkoły
Branżowej
I
stopnia
w
Specjalnym
Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Chrzanowie;
Zespół Kiskőrös Mazsorett Együttes z Węgier.
Dorobek
artystyczny
zespołów
oceniło
profesjonalne
jury
w
składzie
:
Anna
Kosińska
wiceprezes
Stowarzyszenia
"Arkadia",
Katarzyna
Kolanowska
przedstawiciel
Teatru
Ludowego,
Urszula
Cieślikowska
dyrektor
SOSW
w
Tarnowie,
członek
tarnowskiego
Towarzystwa
Przyjaciół
Węgier,
Włodzimierz
Wowa
Brodecki
-
wieloletni
pracownik
Teatru
Ludowego.
Wszyscy
uczestnicy
zostali
wysoko
ocenieni
przez
jury
i
nagrodzeni.
Na
widowni
zasiedli
uczniowie,
rodziny,
przyjaciele,
zaproszeni
goście:
dyrektorzy
szkół,
poradni,
przedstawiciele
Urzędu
Miasta,
kuratorium,
Uniwersytetu
Pedagogicznego,
oraz
przedstawiciele
Lions Club Kraków Stare Miasto.
Projekt
finansowany
ze
środków
PFRON
będących
w
dyspozycji
Województwa Małopolskiego.
© copyright by Sowarzyszenie ARKADIA
Wyjazd na turnus terapeutyczny do Darłówka
październik 2020r.
W
dniach
08.10
-
22.10
2020
r
Grupa
dzieci
z
SOSW
nr
2
w
Krakowie
i
SOSW
w
Bochni
Wyjechała
na
turnus
terapeutyczny
,
który
nasze
Stowarzyszenie dofinansowało.
W
wyjeździe
wzięło
udział
34
uczestników.
Przez
cały
czas
prowadzone
były
zajęcia
skierowane
na
pokazanie
młodemu,
niepełnosprawnemu
człowiekowi,
że
w
życiu
bardzo
ważną
rolę
odgrywają
pasje,
zainteresowania,
zdolności
a
praca
nad
ich
rozwojem
może
być
szansą
na
znalezienie
swego
miejsca
na
rynku
pracy.
W
tym
celu
odbyły
się
wycieczki
edukacyjne
do
ciekawych
miejsc
i
ludzi.
Uczestnicy
projektu
odwiedzili
„Dolinę
Charlotty”
krainę
zabaw
,
kontaktu
z
żywymi
zwierzętami
i
obserwacją
karmienia
fok..
Zabawa
rozpoczęła
się
od
spotkania
z
pomysłodawczynią
stworzenia
tego
wspaniałego
zoo
na
świeżym
powietrzu,
gdzie
dzieci
mają
możliwość
bezpośredniego
kontaktu
ze
zwierzętami.
Właścicielka,
miłośniczka
zwierząt
urządziła
tu
prawdziwe
„Safari”.
Uczestnicy
podziwiali
zwierzęta
żyjące
na
wysepkach
symbolizujących
kontynenty.
Największą
radość
jednak
sprawiła
im
zabawa
z
lemurami
Następnie
dłuższy
czas
spędziliśmy
w
krainie
baśni
stworzonym
w
zoo,
aby
wreszcie
udać
się
do
fokarium
i
tam
dowiedzieć
się
ożyciu
tych
wspaniałych zwierząt.
Następną
wycieczką
było
odwiedzenie
Muzeum
Bursztynu
w
Jarosławcu.
Właściciel
-pasjonat
zaprosił
dzieci
do
wspaniałej
prezentacji
multimedialnej.
Uczestnicy
przeszli
przez
karboński
las
a
następnie
poznali
historię
powstawania
bursztynu.Obejrzeli
liście,
owady
zamknięte
w
bursztynie
oraz
obejrzeli
różne
okazy
tych
wspaniałych
skamielin.
Nauczyli
się
jak
odróżnić
bursztyn
od
zwykłego
kamienia.
Następnie
„poszukiwali
bursztynów na plaży”
Kolejna
wycieczka
odbyła
się
do
Bunkrów
Bluchnera
w
Ustce.
Właściciel,
pasjonat
historii
,
zwłaszcza
historii
drugiej
wojny
światowej,
kupił
kilka
wydm,
w
których
znaleziono
bunkry
z
czasów
II
wojny
światowej.
Teraz
w
bunkrach
można
obejrzeć
wspaniałą
wystawę
multimedialną
z
tamtych
lat.
To
jednak
nie
wszystko.
Dla
młodzieży
są
zorganizowane
też
inne
atrakcje
np.
strzelanie
z
atrap
karabinów
z
tamtych
czasów,
poszukiwanie
skarbów
za
pomocą
wykrywacza
metali,
możliwość
gotowania
w
kuchni
polowej,
podziwianie
samochodów
i
motocykli
z
tamtej
epoki, a także zwiedzanie czołgu. .
Bardzo
dużym
zainteresowaniem
cieszyły
się
zajęcia
alpakoterapii.
Uczestnicy
pokochali
te
miłe,
łagodne
zwierzęta,
karmili
je
a
nawet
uprawiali z nimi jogę.
Zajęcia
na
basenie,
sali
gimnastycznej
a
także
dalekie
spacery
dobrze
wpłynęły
na
poprawę
kondycji
fizycznej
uczestników.
Projekt
został
zrealizowany a cele osiągnięta.
Stowarzyszenie
Przyjaciół
Dzieci
Specjalnej
Troski
„Arkadia”
pozyskało
środki
z
Fundacji
Auchan
i
nadzorowało
realizację
projektu
„Ogród
sensoryczny
-barwa,
smak
i
zapach
oraz
ruch
i
dotyk osób z niepełnosprawnością intelektualną”.
Realizację projektu zakończono 6 listopada 2020r.
Projekt
Zrealizowano
dla
Uczniów
Specjalnego
Ośrodka
Szkolno
Wychowawczego nr.2 w Krakowie.
Ogród
sensoryczny
powstał
na
skarpie
,
która
stanowiła
część
ogrodu
Ośrodka
Został
tak
zaprojektowany,
aby
w
sposób
zintensyfikowany
i
celowy
oddziaływać
na
wszystkie
zmysły
niepełnosprawnych
wychowanków
w
większym
stopniu
niż
zwykle.
Poza
funkcją
spacerowo-rekreacyjną
spełnia
także
funkcje
terapii
oraz
nauki
dla
osób
niepełnosprawnych
i
dzieci.
Ogród
podzielony
jest
na
strefy:
zapachową,
wzrokową,
dźwiękową,
dotykową
i
smakową.
Ogród zapachu
Na
wymienionym
obszarze
zasadzone
są
rośliny
w
taki
sposób,
aby
natężenie
zapachów
było
intensywniejsze,
część
ogrodu
jest
skondensowanym
zielnikiem
–
w
celach
poznawczych
i
dydaktycznych
będą
mogły
dotknąć
każdą
roślinę,
rozetrzeć
w
palcach
liście
bądź
płatki
dla
uzyskania
zapachu
olejków
eterycznych.
Wśród
hiacyntów,
lilii,
świerków,
jodeł
odnajdziemy
tutaj
„kuchenne
przyprawy”
–
wonny
tymianek,
miętę,
szałwię,
czosnek,
rozmarynu,
kopru
i
pietruszki.
Rozpoznawanie
i
poznawanie
zapachów
będzie
świetną
zabawą
edukacyjną
dla
każdego.
Wystarczy
zamknąć
oczy
i
zgadywać,
jaki
zapach
wydzielają
poszczególne
rośliny.
Ogród dźwięku
Wędrując
dalej
ścieżką
górską
docieramy
do
części
zwanej
ogrodem
dźwięku.
Warto
się
w
nim
zatrzymać
i
wsłuchać
w
delikatny
szum
drzew,
szmer
wody
płynącej
w
strumieniu,
świergot
ptaków,
chrzęst
żwiru
pod
nogami.
Wszystkie
materiały
zostały
dobrane
w
taki
sposób,
aby
uintensywniać tworzące się wokół nas dźwięki.
Strefa zapachowo-dotykowa
W
części
górskiej
jak
w
poprzednich
częściach
ogrodu
oddzielnie,
wykorzystujemy
równocześnie
zmysł
dotyku
i
węchu.
Rośliny
dobierane
są
w
taki
sposób,
aby
wydzielały
intensywny
zapach
oraz
posiadały
różnorodne faktury i kształty liści i kwiatów i owoców.
Ogród smaku
W
szklarni
i
na
terenie
ogrodu
sensorycznego
będą
rosły
krzewy
i
drzewa,
dzięki
czemu
najpełniej
możemy
zaobserwować
roczną
wegetację
roślin.
Oprócz
ich
podziwiania
i
obserwowania
w
czasie
owocobrania,
będziemy
mogli rozkoszować się smakami.
Ogród
sensoryczny
jest
przystosowany
nie
tylko
do
odpoczynku
na
łonie
natury, ale przede wszystkim do celów terapeutycznych, socjalizujących
i edukacyjnych dla osób
osób z zaburzeniami psychofizycznymi czy
z
niepełnosprawnością
intelektualną.
Zaprojektowane
tak,
aby
w
sposób
celowy i zintensyfikowany oddziaływać na zmysły pozawzrokowe.
Oprócz
funkcji
poznawczej
pełnią
one
podobną
rolę,
co
ogrody
przeznaczone
do
hortiterapii
(ogrodoterapii)
–
poprzez
zabawy
edukacyjne
pomagają w budowaniu więzi interpersonalnych.
Ogród ruchu
Ścieżka
górska
połączona
z
elementami
sensorycznymi
zachęca
korzystających
do
wysiłku
fizycznego
a
piękne
oczko
wodne,
do
którego
dotrą,
będzie
nie
tylko
miejscem
wypoczynku
ale
i
obserwacji
fauny
i
flory
wodnej.
Spacery
górską
ścieżką
przyczynią
się
do
wzmocnienia
fizycznego
dzieci i młodzieży
Projekt na Malcie 2023r. w partnerstwie z włoską
organizacją FISSCG “Word Net”.
W
okresie
od
4
do
13
lipca
2023r.
Stowarzyszenie
Przyjaciół
Dzieci
Specjalnej
Troski
„Arkadia”
realizowało
na
Malcie
projekt
dla
grupy
młodzieży
niepełnosprawnej
z
Polski.
Wzięli
w
nim
udział
uczniowie
z
SOSW
w
Krakowie
przy
ul.
Zamoyskiego
100
oraz
z
SOSW
im.
ks.
J.
Twardowskiego
w
Bochni,
a
także
grupa
młodz
ieży
z
Włoch.
Projekt
zrealizowany
został
w
partnerstwie
z
włoską
organizacją
Federazione
Internazionale Scambi Socio Culturali Giovanili „Word Net”,
Głównym celem projektu była międzynarodowa integracja młodzieży,
zacieśnianie kontaktów międzynarodowych, poznawanie kultury partnera,
doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim,
wspólnego przygotowania przedstawienia artystycznego i zaprezentowania
go na forum publicznym. Uczestnicy brali udział we wspólnych w młodzieżą
włoską warsztatach, imprezach, a także wycieczkach podczas których
zwiedzili trzy wyspy z Archipelagu Maltańskiego, czyli Maltę, Gozo i
Comino. W wolnym czasie kąpali się i plażowali, odbyli rejs na wyspę
Comino gdzie ze statku zwiedzili jaskinie a następnie na błękitnej lagunie
plażowali i kąpali się.